Soool!

Hej på er :)

Igår morse vakna jag av att min svägerska kom in med telefonen , jag hade tur att få jobba :) Men eftersom det var på eftermiddagen tog jag de mycket lungt. Tog en promenad med dogsen och susanne. Sedan låg jag å pressa i solen tills det var dags att göra lunch och bege sig till jobbet :) Tiden på jobbet sprang iväg och jag jobba med esset , alltid lika trevligt ;)

När jag slutat jobbet stod Rikard utanför å vänta, idag jobba jag på Turingen , på Tureborg så det var inte så långt å gå men läskigt att gå där uppe själv på kvällarna. När vi kom hem såg vi lite på webtv.
Fick reda på att det inte behövde mig på jobbet i dag , skulle jobba i Hogstorp 9.30 -17 men det var så lite barn, synd att de inte hört av sig tidigare för då hade ja ju kunnat jobbar på turingen i morgon också.. bläää va sur och besviken jag blir !

Men det är väl att göra de bästa av situationen ? det är underbart väder ute och jag en ensam hemma, ska ta en tur med hundarna och Jenny sedan :) Ååå sedan pressa , inte göra någonting bara vara !
idag har ja ju även chans att göra maten klar till Rikard kommer hem, å idag önska han pannkakor ! :) gott !

Ha en fin dag ! kramar




Kommentarer
Postat av: Therese

Men kolla om du inte ska få lön ändå, för jag TROR att du ska få ersättning om dom säger till samma dag om du inte ska jobba, för nu förlorar du ju pengar när du inte kunde jobba på turingen. Eller ja, hoppas du förstår vad jag menar :)

2011-04-19 @ 09:11:53
Postat av: Johanna :

Jo det känns ju som att det inte får gå till så här, kanske ska ta å rringa och höra med facket. för det känns inte okej, bara för att jag är timvikare har ja ju räkningar som alla andra :) tack för tipset !

2011-04-19 @ 15:06:54
Postat av: Therese

Ja, kolla upp det där, det skadar ju inte :)

2011-04-19 @ 16:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0