Fredag :)

hej på er!!

Sov tre timmar drygt i natt.. vakna kl 5 åt lite frukost, gick ut med Vera , tog en dusch och bädda rent i sängen.. just då kände jag mig rätt pigg tills jag la mig i sängen och somna vid 8 tiden i gen ungefär, hade ställt kl påå 11 för att inte sova bort hela dagen , hade lätt kunnat göra de en dag som denna..

har haft ont i magen till och från sedan igår kväll, önska bara de kunde börja göra såå jädra ont och sätta igång de så allt vad smärta heter är över snart, det hade varit så skönt att få må bra!

Har precis ätit lunch de blev resterna från igår fast med pasta i stället för hasslebackspotatis , minst lika gott och maten var nog godare i dag när de dragit åt sig lite..

dagen i dag blir nog lugn, mamma kommer hit en sväng om en stund.. Ikväll ska rikard göra pepparstek till oss, spännande :)

Här kommer receptet på fläskfilen.

1 fläskfile
Sambaolic 2 tsk
Soja 2msk
Cream fresch 2dl
matlagnings grädde 3dl
salt
peppar.
¨
Skär fläskfilen i skivor och lägg dom i en ungstektform blanda i hop de andra ingredienserna och häll såsen som blir ovanpå. Låt de stå i ugnen i 90 min i 175 grader.
jag tyckte såsen såg väldigt vattning ut när jag tog ur den ur ugnen igår men lät den stå i 20 ca. och allra bäst är de daqgen efter..

servera de med klyftpotatis eller liknadne , de går öven med pasta.

hoppas ni får en supebra dag.. kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0