helgen.

Godmorgon..

Har sovit jätte gott inatt , underbart!

I lördags var vi ju som sagt på Kalas till Rikards mormor hon hade gjort jätte god stek som hon bjöd på med kantareller till :) Paj och tårta var de också :) Hela huset var fullt av hundar och barn., men Vera och Lucas fick vara ute och det lekte som aldrig förr :) men i slutet tröttna de och hitta en väg ut från inhägnaden och rulla sig i räkor, kan tänka hur de lukta sedan ?? Det blev en dusch för vera direkt hon kom hem och nu har hon så fin och mjuk päls så ;) Kidesn kom på kväällen och mamma och roger innan de skulle vidare.. Det blev kvällsmat och lite mys innan vi gick och la oss tidigt..

Söndag: Kl stod på 8 men varken jag eller rikard orka gå upp då så vi sov till 9. Maja och jacob var redan vakna, de hade varit vakna sedan 7 :) Vi gjorde mackor och packa i hop oss och sedan bar de av till vattenplatset i vänersborg där vi tillbringa några timmar i vattnet, dock kunde jag ju inte åka ngt eller bubbla men det var skönt att simma runt och titta på ;) Trötta & hungriga tog vi vägen om Max på väg hem och åt lite grann... resten av kvällen var mkt mkt lugn, har verkligen hållt igång hela helgen..

Idag vakna jag vi 11 känner mig utvilad och taggad för dagens uppgift , städa. vill verkligen få de rent fint och ordning innan lillan kommer vill inte mötas av ett bombnedslag och behöva städa så fort man kommer hem från bb.. håller på att tvätta de sista av Mejas kläder. Sedan ska jag göra bb-väskan helt klar så man kan sätta den i bilden. I dag är de 14 dagar kvar till bf.

Tänkte att ni läsare kanske har lust att göra en gissning när hon kommmer.. ?
Om det kan hjälpa er på traven så är hon fixerad och klar. Hon är lite för stor om man jämnför kurvan (5%) Enligt mensen är hon beräknad 21 dec med enligt UL 26. barnmorskan har alltid sagt att antingen kommer hon tidigare eller så är hon förstor. Vad tror ni ??? :)

bilder på magen kommer senare i dag :) kramar

Kommentarer
Postat av: Therese

Hmm, det första datum jag fick upp i huvudet var den 23e december, så gissar på det :)

2011-12-12 @ 13:23:59
Postat av: Malin utter

Tror hon kommer den 22 !

2011-12-12 @ 14:45:55
Postat av: Susanne - 22 år och mamma

Jag tycker ju att hon skulle ha kommit den 3 december. Men jag kan tänka mig att hon kommer den 18 ;)

2011-12-12 @ 17:43:00
URL: http://www.snusenbusen.se
Postat av: Sandra

min gissning jag fick i huvudet är 24 December :)

'52cm lång och 3898g :)



Man kan ju alltid gissa :)

2011-12-12 @ 17:59:51
URL: http://liextra.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag tror lillan kommer den 29/12. 52 cm och 4100g. Hihi, vi får väl se om jag har rätt! ;) i vilket fall vill jag önska dig lycka till igen! Hälsa Meja att hon ska va snäll mot mamma och pappa så det går fort och enkelt! :) <3

2011-12-12 @ 19:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0