Lördag/Söndag :)

Hej på er.

Nu ska jag uppdatera helgen lite grann för er som är nyfikna på vad jag kan ha gjort ;)

I förr går var vi uppe tidigt och åkte till lägenheten och greja liite , motivationen var nere i källaren och att så å riva tapeter var inge skoj. men en stund var vi där alla fall :) Sedan tog vi en tur med Vera innan vi begav oss mot coops resturangen på torp där vi åt lunch, jag var vrååålhungrig ! Vidare mot Vann spa , där vi spendera många timmar i de olika poolerna , satt och prata och hade de allmänt mysigt, bara jag och min Rikard. Innan vi gick upp basta vi en stund , jag hade med mig hårinpackning och kroppsskrubb, gissa om man kände sig len och fräsch sedan :) När vi kom upp på rummet tog vi på oss kläder och gick till resturangen där vi åt tre rätters , mmm huvudrätten som bestod av grillad kalv var supergod :) Mätta och nöjda gick vi och la oss i nybäddade mjuka hotell sängar och kika på tv innan vi somna , gott jätte gott :)

Söndag. Vi hade ställt kl på 9, frukostbuffe på hotellet innan vi packa i hop oss.. vilken frukost !! :) Den skulle jag vilja ha varjde dag. Massa frukt , nypressade juceer, färsktbröd, pannkakor och massa massa gottt. :)
När vi sedan åkte där i från mötte vi upp Rikards pappa på torp där vi skulle köpa lister och diskmaskin det blev en sån här


Eftersom vi så småning om har tänkt att ha svart kyl/frys också. Innan vi åkte till lägenheten hämta vi Vera som sovit hos Jenny & stefan över natten .. När vi kom till lägenheten greja vi en stund innan de var dags för lunch , inte lätt att alltid vara konstant hungrig ;) men pizza blev de, snabbt och lätt ! När vi ätit åkte rikard tillbaka och jag å vera stanna kvar hemma, packa lite och vila en hel del .. När rikard kom hem på kvällen så hade jag gjort kyckling sallad som vi åt ., och sedan var de meningen att vi skulle ta en promenad med skrindan och gå å handla men vi ångra oss och åkte till bjursjön så vera fick simma i stället, det tycker hon är roligare. Hon simma i 45 min non stop nästan så idag kan jag säga att hon är lite mör i kroppen..
Innan vi åkte hem kom Susanne och mattias förbi och kika på våran lägenhet, roligt att se dom ! :)
Väl hemma åt vi lite kvällsmat och kika på webtv.
Somna som en stock och sov hur gott som helst :)

idag var de ny vecka och nya tag, jobba kort pass idag på jobbet vilket var väldigt skönt. När jag kom hem så vila jag och sedan ut med vera, hade med mig rugbyn ut men fick ha den i en påse tills hon kissat och bajsat för annars glömmer hon bort de :) tror ändå hon misstänkte att jag hade med mig något ! kan starkt rekomendera en sån till hundar som är lite större det är båda konditions krävande och hjärngympa.. Ibland stutsar bollen också så då blir de extra svårt. En trött vera följde allafall med efter denna promenad. nu ligger hon utslagen på golvet här brevid mig.  jag har kikat lite på barnvagnar i dag på blocket, vilket märke är bäst och vad ska man tänka på ? Någon som vet ? :)

Nu ska jag göra lite pannkakor till lunch och ikväll ska jag hälsa på min moster, det ska bli mysigt.
Ha en fin dag allesammans
/johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0