Pablo !

Är mycket nöjd med föreläsningen , det har Uddevalla kommun gjort väldigt bra :)
Det bästa sättet att gå ner i vikt är det som alla vet , äta mindre och att röra sig mer.. En kvart om dagen räcker hemma typ , kanske gym någon dag i veckan.
Han berätta också om ett program han hade varit med i, där han hade ätit skräpmat i 3 veckors tid ( Kalaspuffar , färdig mat , m.m. ) Efter 1 vecka mådde han psykiskt dåligt just eftersom han inte rörde alls på sig bara åt såg på tv och slappa. Efter 3 veckor tid när "exprimentet" var klart så hade han gått upp 16 kg & allt vädren var kassa.
Men det intressantaste han berätta om var att man har 6 st bollar som man ska hålla i luften varje dag. 3 gjorda av gummi och 3 av kristall. Det som var gjorda av gummi gjorde inte så mycket om man tappa , för det stutsa ju upp igen. Men de av kristall gick sönder.
Det som var gjoda av gummi var Jobb, Matriella ting, och pengar och det av kristall är Familj , kroppen och själen.
de tre bollarna ska man vara extra rätt om!
tar gummi bollarna för stor tid i ens liv tex jobbet bara för att man ska tjäna så mycket pengar för att köpa matriella saker blir man snart ensam , då har man till slut ingen familj och då mår man inte bra i själen !
det jag vill säga , prioritera det som verkligen är viktig i livet!
Nu med de ska jag mysa ner mig hos min Älskade Rikard med fruktsallad !
Puss
Grrr... :) Men han slår inte min prins på lång vägar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0