Tisdag,onsdag och torsdag!

Gokväll i stugorna.


För oss har de varit tre händelserika dagar, och det är förklarninen till dåligt uppdatering :)

Tisdag: avslutning på öppna där bjöds det på lanogs som två tjejer stod i flera timmar och gjorde för att vi skulle få, super snällt! Det var väldigt goda, goare än sånna man köper tycker jag!! Det blev även glass med jordgubbar!
Innan vi gick hem träffa vi på Angelica :) vi satt å snacka en stund, fina vän! När vi var hemma kom pappa och hälsa på..som vanligt hade han full fokus på Meja som tycker morfar är rolig :)

Onsdag: alltså igår hade vi en heldag i Dalsland. jag, mamma, Meja, Maja och Jacob. vi hälsa på Ingemar och Ulla, det var verkligen roligt jag har tänkt på dem och saknat dem mycket! :) Efter en god glass och saft fika bar de vidare mot godisfabriken där vi handla färskt gott godis, det var ju faktiskt lilllörda så ;) Sedan vidare till Järbo där vi kolla på genrepet av "gränsvind" en teater som Maja , Jacob och Triztan är med och spelar i, den var jätte bra men Meja hade svårt att slappna av och därmed blev det inte att man kunde se hela utan fick ta små turer med henne , tur vi var två som hjälpter åt :) det blev sent när vi kom hem var kl 23 så det var bums i säng för en övertrött Meja.

Idag: Sovmorgon till halv 10. Innan vi hann upp ringde Jenny och behövde valpvakt och det tackar man ju inte Nej till.. så en bra stund var vi hemma hos Jenny sedan när vi kom hem var både jag och Meja trötta så vi la oss och vila en timme i soffan. När älsko kom hem då åkte vi och handla lite och sedan piknika vi lite ute med goa mackor! Meja gunga och hade de roligt.. vi försökte idag hålla henne vaken en timme extra för att se om hon sover utan att vakna, för i vanliga fall vaknar hon efter en timme igen.. vi testa att ge henne välling i dag också men de sörru gick sig inte. Ska testa igen när hon inte är så trött..

Har ni mammor som läser detta något tips hur man ska gå över från amning till välling??

I morgon är det midsommar och den ska givetvis firas med familjen, andra midsommar har jag jobbat men nu känns det liksom med viktigt att fira högtider tillsammans med min lilla familj! Vi ska fira i morgon med ett gäng familjer Jenny och Martin m.m. jag ser verkligen fram emot det och det ska bli väldigt roligt tycker det är skoj att vi knappt känner några så man får chansen att lära känna lite nya människor.. vi får be till vädergudarna att vi får sool också! :)

oj detta blev ett lång inlägg..

hoppas ni har det fint kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0