Lördag!

Hej! Idag har det varit en dag full med fart ! Meja vakna kvart i 6 och då gick vi upp och plockar ordning lite här hemma vilket var vääääldigt behövligt! Vid sju väckte vi en mycket trött pappa/rikard. När vi packat ner badkläder och annat som kan vara bra å ha så kom mamma och hämta mig och Vera medans Rikard åkte ner och handla lite med Meja. Jag, Mamma och Maja åkte till Bjursjön med dogsen så de fick springa och leka en stund. Dock på väg tillbaka till bilen fick Bertil (mammas hund) för sig att hämta en fänder som låg ute bland näckrosorna i sjön men fändern hade en snöre och efter ett tag fastna bertil i snöret. vi prova med allt , för att få upp honom men ingenting hjälpte och jag tänkte bara för mig själv, snart druknar hunden. Jag tog av mig till trosor hon gick i och drog upp hunden som satt fast i repet och näckrosorna, kallt som bara den var det och det var lera som man sjönk ner i på botten, inget skoj alls! Men hunden kom upp och loss. När vi båda var uppe hoppa han igen! (!!!!) och samma visa men efter många om och men kom han loss och gav upp sin tanke på att ta med den där jädra fändern hem! :) Vi åkte vidare och plocka upp jacob och lucas innan vi mötte upp Rikard och Meja och bytte bil. Sedan begav vi oss mot skövde på vägen dit åt vi goa mackor och hemmagjord saft som mamma gjort i ordning. Slutmålet var på äventyrsbadet och där spendera vi några timmar i alla olika vatten banor, och annat skoj! Meja var mycket med sin mormor som inte var något fan av sånt och det gick jätte bra :) Nu är vi hemma och är så där gott trött som man blir när man varit iväg en heldag! det blir en lugn kväll i soffan med min stora skatt , Meja sover och det lär hon nog göra resten av kvällen! Imorgon är det söndag och då har vi ingenting planerat , rätt gott ändå! Annars rullar livet på som vanligt och jag är så lyckligt lottad! kram på er !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0