Fredag och Brödrecept!

Godmorgon på er! 
 
fredagen den 13 och jag börja dagen med att vakna när rikards klocka 5:20 ringer och jag känner mig pigg, mina barn sover fortfarande och jag har gjort mig ordning. skönt att slippa stressa hinner nog till och med gå ner till öppna idag! 
 
Igår va en bra dag! Vi tog sovmorgon till 9 åt frukost greja lite här hemma sedan tog vi oss en promenad ner förbi ICA där vi hämtade lite paket sedan vidare mot stan där vi köpte pepparkaksklänning , för tomte skulle inte unga damen vara! ;) 
Tanken var att vi skulle ta bussen hem men när tjejen med vagnen närmare bussen ser min stora vagn blir hon så stressad av att inte hinna med så folk hinner inte ut i från bussen, samma med tanten med rullator tror inte hon gått så snabbt på många år ;) SÅ det var nog meningen att vi skulle ta oss en promenad hem , vi hade ju inte bråttom eller så :)
 
När vi kom hem gjorde vi Lax sås och blomkål , varför haqr jag inte ätit blomkål mer, det är ju så gott!! 
Sedan baka vi bröd och efter de laga vi middag! Igår stod jag i köket mkt med andra ord!;) 
VI testa ny mat igår , var inne på tasteline och kika så hitta jag köttfärsgratän med zuccini , det var väldigt gott faktiskt! 
 
När Vi ätit stack jag i väg till simhallen och simma ca 35 min och körde vattengympa i 45, härligt! 
 
Idag blir de lucia firande på öppna förskolan, som någon har väntat på att få gå till öppna , min lilla tjej! 
 
Här kommer receptet på brödet!
 
 
 Du behöver: Ca 1/2 kg morötter.
2 dl mandlar.
1 dl linfrön.
2 dl solroskärnor.
5 ägg.
Ca 100 gram fettfri kvarg.
Ca 50 gram fettfri keso.
Gör såhär: Sätt ugnen på 175°C. Riv morötterna i en skål. Mixa mandlar, linfrön och solroskärnor i en matbredare.
Lägg sedan i äggen och ca 3 dl av morötterna i matbredaren och mixa ihop det.
Lägg i mixen i skålen med de rivna morötterna.
Lägg sedan i kvarg och keson och blanda ihop allt med en slickepott. Smeten blir väldigt kletig men kleta ut dem i frallbollar på plåten och toppa med solroskärnor. Sätt in i ugnen i ca 75 min.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0