Måndag och träningsvärk!

Hej på er!

I lördags träna jag å Sarah ben. Träna med vikter för första gången sedan Majken föddes, fy farao vilken träningsvärk, ännu!

Idag stod vårt alarm på 7:30 för vi skulle hinna i tid till öppna förskolan. Meja sov som en stock så jag gick upp och gjorde mig och Majken klara. Slutligen fick jag väcka Meja och det händer verkligen inte ofta :) På öppna förskolan va de trevligt, dock dök aldrig vår date upp, tråkigt!

Efter öppna gick vi å handla lite! vi tog bussen hem och Meja satte igång med en scen i bussen. jag ville att hon skulle sitta i sin vagn (hon ställde sig upp) så hela buasresan gick ut på att få henne å sitta. när vi åkt halvvägs säger en dam "-sätt dig med henne i sätet istället?"
jag:"men nu har jag ju sagt att det är i vagnen hon ska sitta"
damen"-ja men mab kan väl bara lite fexibel det är ju synd om henne! "

Hon fick sitta kvar i vagenen eller ja, jag förtsatte brottas med henne och gick va en hållplats innan!
Frågar er med kids ( er utan också för den delen) hur hade ni gjort? gjorde jag fel att vara konsekvent och inte flexibel! ?

Nu är vi hemma och myser i soffan framför tellibubbis :)
hoppas ni får en fin dag :) kram








Kommentarer
Postat av: Jenny

Konsekvent, om inte annat hade jag gjort de bara för att kärringen sa att jag inte borde vara de.. Folk som lägger sig i andras föräldraskap och regler gör mig galen!

2013-12-02 @ 15:17:12
Postat av: Alexandra

Bra att du står på dig! Tror också på att visa att man är konsekvent även i "jobbiga" situationer som på bussen. Tror barnen lär sig att mamma ger med sig när det är folk runt omkring annars:)

2013-12-09 @ 16:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0